Stop bullying!
„Bullying” – un termen ce își face loc tot mai mult în viețile noastre! Ce reprezintă? Care sunt cauzele bullying-ului? Cum poate fi îndepărtat? Acestea sunt doar câteva din întrebările la care au găsit răspuns elevii clasei a VI-a C, alături de doamna dirigintă, în cadrul orei de Consiliere și dezvoltare personală.
În urma dezbaterilor, elevii au definit bullying-ul ca o formă de comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire.
Au înțeles că e „bullying” și atunci când un copil este etichetat, tachinat, batjocorit în cercul său de cunoștințe sau de către colegi care îl strigă într-un anume fel (făcând referire la aspectul fizic sau la probleme de ordin medical/familial).
Însă aceste tachinări se pot transforma în îmbrânceli sau chiar, în unele cazuri, în atacuri fizice.
Spre surprinderea lor, fenomenul „bullying” este mult mai des întâlnit decât și-ar fi dorit să creadă. Se întâmplă pe coridoarele școlii, în curte, pe străzi și, din păcate, uneori și în sălile de clase.
Nedepistat la timp, bullying-ul poate lăsa traume și repercusiuni ireversibile asupra adaptabilității copilului în societate.
Plecând de la ideea că bullying-ul reprezintă un fenomen de abuz emoțional și fizic, s-a încercat o formă de empatizare și transpunere a gândurilor și sentimentelor copiilor în situații reale ce au pătruns conștiința dincolo de cuvinte.
Elevii din clasa a VI-a C au vizionat secvențe demonstrative pentru acest fenomen, au conceput afișe „STOP BULLYING”, au prezentat și supus părerilor informații despre tema în cauză și, nu în ultimul rând, au identificat situațiile conflictuale și tensionate din clasa lor care, în urma discuțiilor profunde, se pare că au fost înlăturate.
Ca finalitate a activității, se poate conchide că întregul colectiv a înțeles și a constatat care sunt consecințele la care se supune agresorul și la care este supusă victima într-o situație de bullying.
Cu toții ne dorim școli în care relațiile de colaborare, colegialitate și prietenie primează. În fond, vorbim despre locul în care copiii obțin deprinderi esențiale și dezvoltă relațiile definitorii pentru viitorul lor.