Proiectul ”Acces la succes” – Program inovator de pregătire suplimentară a elevilor pentru evaluarea națională, perspective, certitudine, calitate
În perioada februarie – iunie 2015 la Școala Gimnazială ,,Ion Irimescu’’ Fălticeni s-a desfășurat Proiectul ,,Acces la succes – Program inovator de pregătire suplimentară a elevilor pentru evaluarea națională’’ proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Obiectivul general al proiectului este creșterea ratei promovabilității la examenele de evaluare națională ce se desfășoară la finalul clasei a VIII- a, prin implementarea unui program educațional la nivel multi-regional de elaborare și derulare a unor activități inovative și unitare, pentru dezvoltarea și evaluarea procesului de formare a competențelor cheie ale elevilor din învățământul gimnazial din județele Dâmbovița și Suceava.
La nivelul județean Suceava, proiectul a fost coordonat de domnul inspector general, profesorul Gheorghe Lazăr și de doamna inspector pentru proiecte educaționale, profesor Lidia Acostoaie.
Elevii claselor a VII-a și a VIII-a au beneficiat de un program de pregătire suplimentară, în fiecare săptămână au participat la activitățile din cadrul proiectului astfel: limba și literatura româna 1,5 ore/grupă, matematică 1,5 ore/grupă și TIC 1 oră/grupă.
Din școala noastră au fost 82 de beneficiari, patru grupe de elevi, 2 grupe de elevi din clasele a VII-a și 2 grupe de elevi din clasele a VIII-a. Beneficiul acestor activități s-a concretizat prin îmbunătățirea situației la învățătura astfel:
– la clasele a VII-a procentul de promovabilitate a fost de 97,1% față de 89,3% în anul școlar precedent
– la clasele a VIII-a s-au obținut rezultate mai bune la examenul de evaluare națională comparativ cu cel de anul trecut.
În iunie 2014 procentul notelor peste 5 a fost de 80,5% iar în iunie 2015 procentul notelor mai mari sau egale cu 5 este de 90,6%. De asemenea, merită remarcat faptul că după cele 11 contestații la limba și literatura română, respectiv două la matematică, toate notele s-au mărit; dintre acestea la limba română 9 au crescut cu cel puțin 0,5 puncte, iar la matematică una singură a crescut cu 0,55 puncte. După contestații, avem și un elev cu media 10 la examen, este vorba de Lămășanu Andrei din clasa a VIII-a C.
Statistic se observă că:
– la limba si literatura română între 7 – 8,99 avem 32 note din 52, două note între 4 – 4,99, cinci între 6 – 6,99, unsprezece între 9 – 9,99 și două note de 10.
– la matematică între 7 – 8,99 sunt 25 de medii, între 3 – 3,99 doua note, între 4- 4,99 două note, între 5 – 5,99 șapte medii, între 9 – 9,99 șase medii, patru note fiind de 10. I-aș aminti aici și pe elevii care au realizat lucrări de nota 10 la o disciplină: Oprișanu Magda la limba și literatura română, iar Cozma Cosmin, Gabor Mihai, Vultur Andrei la matematică.
– de asemenea urmare a derulării proiectului școala a fost dotată cu un laptop HP 250G3 în valoare de 2.449,84 lei și o tablă interactivă în valoare de 4.499,96 lei. Elevii participanți la proiect au primit Kitul elevului și posibilitatea de a beneficia de avantajele unei platforme educaționale interactive.
Vreau să-i felicit pe elevii care au obținut note mari, pe colegii mei profesori și învățători care au contribuit prin munca lor la obținerea acestor rezultate remarcabile dar și pe părinții acestor elevi care au reușit să performeze.